Etusivu > Ajankohtaista > PutkiremonttiPlus-palvelumalli on Vuoden laatuinnovaatio
  • Palaute
  • Intranet

PutkiremonttiPlus-palvelumalli on Vuoden laatuinnovaatio
13.11.2010

Vahanen-yhtiöiden PutkiremonttiPlus-palvelumalli on palkittu Laatukeskuksen myöntämällä Vuoden laatuinnovaatio-palkinnolla. Kilpailuvoitto tuli pienten ja keskisuurten yritysten sarjassa.

Vahanen-yhtiöiden PutkiremonttiPlus -palvelumalli on palkittu Laatukeskuksen myöntämällä Vuoden laatuinnovaatio-palkinnolla. Kilpailuvoitto tuli pienten ja keskisuurten yritysten sarjassa. PutkiremonttiPlus® on korjausrakentamisen palvelumalli, joka lähtee asukkaan tarpeista. Toimintamallin mukaan toteutetussa korjaushankkeessa asunto-osakeyhtiön osakkaat pääsevät vaikuttamaan korjaushankkeen suunnitteluun ja toteutukseen alusta lähtien.

Vuoden laatuinnovaatio ja Suomen laatupalkinto -kilpailujen voittajat palkittiin gaalatilaisuudessa Kalastajatorpalla Helsingissä 11.11.2010. Palkinnot ojensi tasavallan presidentti Tarja Halonen. Vahanen-yhtiöitä tilaisuudessa edustivat konsernijohtaja Veijo Komulainen ja palvelun pääkehittäjä, asumisen palveluiden yksikönpäällikkö Atte Stambej.

PutkiremonttiPlus yhdistää projektinjohdon ja viestinnän

PutkiremonttiPlus- palvelumalli täytti Vuoden laatuinnovaatiolle määritellyt kriteerit laaja-alaisesti. Palkitsemiskriteereitä ovat laadun osalta asiakaslähtöisyys ja tuloksellisuus sekä uutuusarvo, hyödynnettävyys ja oppiminen innovatiivisuuskriteereinä.

Asiakaslähtöisyys toteutuu sujuvassa ja vuorovaikutteisessa korjaustyössä, jossa osakkaat ja asukkaat ovat mukana hankkeen alkumetreiltä lähtien. Tuloksellisuutta tuovat paitsi viestinnän ansiosta tehostunut päätöksenteko, myös ammattimainen projektinjohtaja, joka vie hanketta eteenpäin yhdessä eri osapuolten kanssa. Uutta palvelumallissa ovat projektinjohtajan keskeinen rooli sekä tiedotusalan ammattilaisen hoitama asukasviestintä.

"Asunto-osakeyhtiön putkiremontin suurin haaste ei ole tekniikassa vaan siinä, että taloyhtiössä asuu paljon ihmisiä, joille rakennushankkeet eivät ole tuttuja. Kuitenkin putkiremontti tehdään juuri näiden asukkaiden kodeissa ja heidän rahoillaan. PutkiremonttiPlus-toimintamalli helpottaa asukkaiden omaa taloyhtiötä koskevaa päätöksentekoa, jolloin myös lopputulos on paremmin asukkaiden toiveiden mukainen", kertoo palvelun pääkehittäjä Atte Stambej. "PutkiremonttiPlus-mallin myötä olemme paitsi kehittäneet omaa toimintaamme, myös onnistuneet levittämään hyviä projektinjohdon ja viestinnän käytäntöjä koko alalle."

PutkiremonttiPlus on aiemmin saanut kunniamaininnan kiinteistöalan toimijoiden järjestämässä Vuoden taloyhtiöteko -kilpailussa vuonna 2008, ja mallin mukaisesti toteutettu linjasaneeraus palkittiin Vuoden putkiremonttina 2010.

Palkinnon takana Laatukeskus

Vuoden laatuinnovaatio -kilpailu on osa Suomen laatupalkinto -toimintaa. Innovaatiokilpailu järjestettiin ensimmäistä kertaa vuonna 2007. Sen tavoitteena on lisätä Suomessa syntyvien innovaatioiden määrää ja kohottaa niiden tasoa sekä kannustaa suomalaisia organisaatioita laadun ja toiminnan kehittämiseen.

Suomen laatupalkinto- ja Vuoden laatuinnovaatio -kilpailut järjestää vuosittain Laatukeskus. Laatukeskuksen taustavoimana on suomalainen elinkeinoelämä ja laaja joukko laadun ja kehittämisen ammattilaisia. Toiminta tähtää yritysten ja julkisen sektorin yhteisöjen toiminnan ja tuotteiden laadun sekä kilpailukyvyn parantamiseen ja tätä kautta koko maan kilpailukyvyn kehittämiseen. Suomen laatupalkinto -toimintaa tukee työ- ja elinkeinoministeriö.

Lisätietoja Yksikönpäällikkö Atte Stambej
Asumisen palvelut, Vahanen-yhtiöt
Puhelin 041 515 2453
etunimi.sukunimi@vahanen.com

Viestintäpäällikkö Tuovi Rautjoki
Vahanen-yhtiöt
Puhelin 045 138 6123
etunimi.sukunimi@vahanen.com

Lue lisää PutkiremonttiPlus-mallista

<< Takaisin